به این صفحه امتیاز بدهید

وود پلاست

وود پلاست چیست؟

کامپوزیتهای چوبی پلاستیکیWood-plastic composite که امروزه به اختصارwpc نامیده می شوند، کامپوزیتهایی هستند که از ترکیب موادی همچون الیاف چوب طبیعی ، پلاستیک و ترموپلاستیک ها و نوعی آرد مخصوص ساخته می شوند چوب پلاستیک polywood نوع بسیار جدیدی از این گروه محصولات می باشد که در تولید آن از دو بخش مواد استفاده می گردد . در بخش چوب از مواد اولیه ای مانند الیاف تفاله ، پوسته بادام زمینی ، بامبو ، کاه و در بخش پلاستیک از پلی اتیلن ، پی وی سی و پلی پروپیلن ها استفاده می شود .

درب وودپلاست

این مواد پس از ترکیب در دستگاه های اکسترود تشکیل یک خمیر قوام گرفته را می دهند که ماده اولیه این نوع کامپوزیت می باشد . پس از تشکیل این ماده اولیه و تهیه پروفیل ها و مقاطع مورد نیاز هر نوع رزین و مواد ترکیبی نیز به آنها افزوده می شود و در آخرین مرحله این مواد در قالب ها شکل گرفته و خشک می شوند .

وود پلاست یا چوب پلاست

۱۰۰ درصد مقاوم به آب و رطوبت
با خیال راحت میتوانید چوب پلاست(wpc) را در محیطهای مرطوب و نم دار استفاده کنید چرا که وجود پلاستیک و فشر دگی زیاد wpc و ترک نخوردن در طول زمان آنرا از آثار مخرب رطوبت حفظ میکند.

۱۰۰ درصد مقاوم به موریانه و حشرات
هیچ حشره ایی علاقه به خوردن و مصرف پلاستیک ندارد و این همان دلیلی است که در کنار فرمولاسیون مخصوص ضد موریانه، wpc را از گزند حشرات حفظ میکند.

مقاوم به آتش
wpc بدلیل چگالی و واستفاده از مواد کند سوز کننده، بسیار دیرتر از حالت عادی شعله ور میگردد.

بدون مواد سمی
بهتر است بدانید mdf تا زمانی که در طبیعت موجود است از خود گاز سمی از چسب اوره فرم آلدیید متصاعد می کندکه سرطان زا می باشد ولی فرمولاسیون wpcدر خود هیچ ماده سمی را جای نداده و به همین علت است که این محصول سبز بوده و برای تمام اعضای خانواده مناسب می باشد.

 

کابینت آشپزخانه – نهمین دوره نمایشگاه مصالح، تکنولوژی و تجهیزات نوین ساختمانی شیراز ۹۷  – وود پلاست چیست ؟ قسمت دوم – وود پلاست چیست ؟ قسمت اول – حضور در نمایشگاه بین المللی ساختمان شیراز